כתיבת תוכן, עריכת תוכן, עריכת לשון, ספרי עיון, עבודות אקדמיות, ספרי פרוזה

למה הפכתי לעורכת? 
הכול "בגלל" אימא שלי, עליה השלום. כשהייתי בתיכון היא אמרה לי, שאני צריכה ללמוד מתורגמנות. ככה קראו לזה אז. התקוממתי בכל מאודי על העיסוק האפור שייעדה אותי אליו, ובאמת, כשהשתחררתי מהצבא, נרשמתי ללימודי משחק באוניברסיטת תל אביב וגם התקבלתי, אבל אחרי שהתקבלתי חטפתי שיתוק, ושנה שלמה לא הצלחתי לחלץ מעצמי אפילו בדל תרגיל משחק מול קהל, כלומר מול כיתת המשחק שלי. את המבט המתנשא של הבמאית הנהדרת רינה ירושלמי לא אשכח כנראה וגם לא את המבט המיואש של הבמאית הנפלאה נולה צ'לטון.

כשהבנתי שקריירת המשחק שלי כשלה עוד לפני שהחלה, החלטתי לעבור לעיר הקודש, גם כי היה בשביל מי וגם כי באמצע שנות ה-70 היא הייתה מקום מרתק ומלא עניין. החלטתי לא להירשם לאוניברסיטה באותה שנה. מצאתי עבודה בחנות הספרים פרידמן, שהייתה מוקד העלייה לרגל של האינטלקטואלים הירושלמים, ושאלתי את עצמי מה אני רוצה לעשות בחיים האלה. לא רציתי 16:00-08:00, לא רציתי בוסים. רציתי לנהל את עצמי. אשרי הפרילאנסרים התמימים:)

למרבה שמחתה של אמי, אוהבת עברית מושבעת, החלטתי שאהיה עורכת. הפצתי את הבשורה בין חבריי וביקשתי שאם ישמעו על מישהו שצריך מתלמדת, יספרו לי מיד. איך אומרים בעברית ment to be? באגף תכניות לימודים במשרד החינוך התפנתה משרת סטודנט אצל עורך הלשון המופלא, משה קליינמן. התקבלתי, לא ברור איך. הוא היה המנטור שלי, ואני מודה לו לנצח על אורך הרוח ועל האכפתיות ועל כל מה שלימד אותי. אחרי שמונה חודשי עבודה האריכו, בזכות משה, את תקופת העסקתי עוד בשמונה חודשים, וכך זכיתי ללמוד את המקצוע בדרך הטובה ביותר אי פעם - כשוליית אמן. אמנם נרשמתי בשנה שלאחר מכן לאוניברסיטה העברית ללימודי לשון ומחשבת ישראל, אבל בשנה וחצי ההן בחדר הקטן, באגף תכניות לימודים במשרד החינוך, למדתי את כל הי-סודות שסללו את דרכי כעורכת וככותבת.


ציוני דרך:

2023 כותבת תכנים לאתרי אינטרנט שונים, עורכת מאמרים, ספרים ואתרים ומנחה את סדנאות חומר נפש.  

2020 כותבת ועורכת התוכן של אתר חיפה 2030

2019 חוזרת לערוך את המגזין חיים אחרים, שנסגר בערב הסגר הראשון.

2023-2007 עריכת הלשון של כתב העת האקדמי ביטחון סוציאלי בהוצאת המוסד לביטוח הלאומי.

2006 יוצרת ומנחת סדנת חומר נפש, סדנה לכתיבה אוטוביוגרפית-ממוארית, לבד ובשיתוף עם פרופ' עמיה ליבליך. הסדנאות פועלות ברחבי הארץ ונכנסות לשנתן ה-18.

2005 כותבת עם אנשים את סיפורי חייהם. הוצאת רימון יוצאת לדרך עצמאית ומוציאה את סיפור שמתחיל בדמעות (אושרת קוטלר), את האדם שבקצה האגו (מתי ליבליך) ואת שומרת הגחלת (הראשון בסדרת המחזות לילדים סיפור המחזה) מאת עדי שגב.

2003 ואילך עורכת ראשית ומנהלת הוצאת הספרים רימון חיים אחרים. בין הכותרים שיצאו לאור בשיתוף עם הוצאת כתר: מה שלימד הבודהה, מעבר המכשפים, דהרמה החתול (זן קומיקס), בטלני הדהרמה (מאת ג'ק קרואק).

2003-1996 עורכת ראשית של הירחון חיים אחרים, הירחון לתרבות רוחנית, רפואה טבעית ומעורבות חברתית.

1996-1982 עורכת ומתרגמת ספרים בהוצאות שונות ובהן הוצאת הספרים של משרד החינוך (כולל עריכת ביטאון השירות הפסיכולוגי הייעוצי), מוסד ביאליק, המרכז למורשת בן גוריון, הוצאת מאגנס, הוצאת מרקם.



השכלה:

1983-1979 החוגים למחשבת ישראל ולשון באוניברסיטה העברית.

1979 הכשרה להוראת עברית באולפן תלמידי חו"ל באוניברסיטה העברית.

1978 החוג לתיאטרון (המגמה למשחק) באוניברסיטת תל-אביב.


קורסים:

2006-2005 קורס אימון עסקי באוניברסיטה הפתוחה

2002 קורס מבוא לבודהיזם בהנחיית פרופ' יעקב רז ונחי אלון.

1996-1995 קורס שיאצו בבית הספר תמורות.


שפות:

עברית, אנגלית.

מחפשים מישהי להריץ איתה את פרויקט הכתיבה שלכם? בואו נדבר ונראה אם יתאים לנו לעבוד ביחד